Assalamualaikum! Aku Kacak

Posted on: Friday 2 August 2013 @ 18:53 | 0 comment(s)
KAD RAYAAA ?

assalamualaikum! * ala2 gaya opening anwar hadi. hoho..
hari ni chek nk ckp serba sedikit tentang kad raya? kad raya? erkk ade lagi ke org pkai? hoho. 
tringggg (ala2 cter klau nk flashback bunyi nye gini )

beberapa tahun yg lalu......... sekolah rendaah :)
ayah : nah, kad raya. ( kad raya kartun yg ade dialog tuuuuu) 
me   : yeaaay, kad raya.. (smbil buka plastik kad raya dengan muka happy tahap ke 18)
ttbe, sorg hamba Allah dtg menghampiri .. "isya nk jugak". ermm dh sudaaah, bdk ni pon nk jugak.
so, kene la kad raya tu dibahagikan dengan penuh adil dan saksama. aku kakk, kene la amik yg cantek2, yg kurg menarik tertarik, bg kt bdk tu. muahahaha. abg aku pon nk jugak.. ermm, kiteorg bagi la dia satu, bdk laki minat ke nk bg kad2 raya ni, kiteorg bg satu kt dia , tu pon sbb maybe laaa dia nk bg kt kekasih awal dan akhir dia. haha.  bila dh dpt kad raya, otak aku pon ligat berfikir. nak bagi spe ye. nk bg spe ye. nk bg spe ye. ye la, cbe korg bygkan, dh la kad raya tu ciput, lps tu mcm mana nk bg kt kwn2. kang tak bg, ade plak merajuk smpai hari raya. dh sudah x bermaaf. haha. so setelah diteliti, beberapa org bertuah telah menjadi pilihan hati. hahah. time tulis kad raya tu, satu set alat tulis bertaburan atas meja. mmg semangat tahap 20. ade yg semangat lebih, siap bercorak segala bagai. hahaha. *bdk2 nya aku. 

tadaaa. dh siap semua, so dh ready nk bg kt org. happy gila time bg kad raya. lps tu yg happy lagi bila kad raya aku dibalas. hahaha. aku rasa dorg blas sbb pantun ni.


pecah kaca,
pecah gelas,
sudah baca,
harap balas.
(ni je pantun aku tau, selain buah cempedak di luar pagar)

cbe aku x letak pantun ni, mau probability org balas kad raya 0.00001. tp lg pon, time ni demam kad raya, so dh jadi trend beri dan membalas kad raya. ye la, ape taknya, time ni internet tu pon aku x kenal. yg aku tau psl kt internet, 
game

mmg kolot tahap 40 la aku time ni, sbb kt uma aku x de internet, so mmg buta IT sgt sgt. masalah nye komputer pon, uma aku x de. klau aku dgr psl komputer, aku tau microsoft word je. hahaha.. 

bila dh balik skola, mau x semangat baca kad raya org bg aku. tersengih2 aku baca. ade yg tulis pendek, ade yg tulis panjng, so sweet kwn2 aku. hehe. bg membalas jasa2 mereka, aku simpan semua kad raya dlm fail .. hoho. aku rasa dlm tiap minggu, aku akn bkk file tu, dan baca balik. berhantu btol kad raya ni. buat aku addicted. maybe ade nicotine mcm dlm rokok? ok, x de kene mengena. 

tp...... msa aku form 2 kot, aku kemas2 bilik. lps tu aku jumpa fail kad raya aku. aku rindu kwn2 lama. aku baca la balik kad2 tu, smbil mengimbau kenangan lama. then, aku fikir, 


uish, mcm x solamat je bondo ni lotak kt sini, dh la byk rahsia den, mau x terbongkar satu family ni. nk tanggung beban terbongkar rahsia dalam satu hari, ni nk tanggung beban kene ejek sbb kad raya? mau x smpai skrg aku kene sakat dgn stu keluarga, mau2 dgn ayah aku. aihhhh.  

tuntasnya, aku mengambil keputusan untuk buang. huaaaa. sedihnya. aku pikir psl kebaikan aku, haha. seriolusly, byk gila privacy dlm tu. hahaha. nak2, kad dr aliya dgn izyani, mmg klau family aku jumpa, habis la aku.. rahsia psl secret admire la, psl pakwe pakwe la. hahaha. kata skola rendah, normal la kan kan kan? 
masa aku nk buang tu. mmg sebak habis la. huhuhu. bye bye kad raya :(

tringgg! ok, dh kt dunia skrg.
so, bila hari raya zaman skrg, org pakai medium yg moden untuk mengungkapkan ucapan hari raya. mcm aku jugak, pkai ym, sms, mau2 ade wechat dgn whatsapp.. skrg ni pon aku dh internet kt uma, unifi lg, kau ade? hahaha.. bila fikir balik, kolot nya aku dulu, haha, smpai bende cenggini pon mu dop tau mira. hok aloh mu ni, bende gapo je mu tau? naruto je. so, bila mlm raya, mula la muka aku ni hadap phone je, nak2 smpai pagi buta, melayan kiriman sms dr peminat. hahaha. time ni kedit aku penuh, sbb ayah aku belanja sempena syawal yg menjelma. hihi... 


rupa kad raya aku dulu2. haha.

p/s : jom kita rebut malam lailatul qadar! insyaAllah ;) Ramadhan ni dtg nya setahun sekali je, so manfaatkan kerehatan ramadan ni dgn baik. buatlah ibadah pada ramadhan kali ini seperti ramadhan kali ni, ramadhan terakhir untuk kita.. semoga segala ibadah yg kita lakukan diterimaNya, insyaAllah. ya Allah, pertemukan kami dgn mlm itu, amiin ya rabbb :) TTFN, salam from me ! May Allah bless us. 


Back to top


Copyright ©. Layout by SekarYoshioka. Header : Pixiv and edited by SekarYoshioka. Please view it with Google Chrome 1024*768. All rights reserved.