Assalamualaikum! Aku Kacak

Posted on: Monday 5 August 2013 @ 20:32 | 0 comment(s)
happy eid!

assalamualaikum!
ehem2, saya selaku pemegang mohor kawasn bangi perdana ingin mengucapkan selamat hari raya, maaf zahir batin kepada semua2 yg mengenali diri cheq, yg kenal tp dh lupa, yg kenal tp buat2 x kenal, yg x kenal tp ingin berkenal, hahaha, poyo gila, ada plak org ingin berkenalan dgn kau mira. haaa, walaupon raya lagi 38 jam, tp post awal ckit. ye la, phone aku x canggeh mana smpai boleh upate blog dr kg. hoho, tp line internet ade la, kata pakai Hotlink, kn ade hot ticket. woot woot. btw mlm ni balik kg, from 
                             
bangi to.........................................3 jam perjalanan........................... Ipoh, Perak

May Allah ease everything, insyaAllah. balik kg ooooo balik kg. ermm, ape aku nk buat kt sana ek? ermmm. 

hrmmm, ape pendapat korg tentang Ramadhan thun ni? seriously cepat sgt berlalu. btol la kata cikgu shimah, thun ni rasa cepat sgt ramadhan maybe sbb kita sibuk. x rasa masa tu berlalu. yela, skrg ni semua makin busy, terutama form 5 mcm kita ni.. btol la, org hari ni terbalik, sepatutnya akhir2 ramadhan ni, kita sedih sbb ramadhan nk tinggalkn kita, ye la, bulan ni la byk manfaat yg boleh kita peroleh, depends dkt setiap org mcm mana dorg nk manfaatkannya. bila nk dekat 2 hari lg nk raya ni, cbe kita tanya diri kita, sblm ramdhan dtg, kita doa " supaya Ramadhan thun ni lebih baik dr thun lps", tp sudahkah kita mencapai ape yg kita nk thun ni? muhasabah diri ... 

so, masa bulan ramadhan ni, aku perasan konsep ammar ma'ruf nahi mungkar tu dpt kita laksanakan, x lupa juga peningkatan dalam melakukan ibadah, amal jari'ah .. jadi, x salah if kita istiqamah kn ape yg kita buat kt bulan mulia ni, hingga bulan2 yg lain, insyaAllah, klau kita ada niat baik, insyaAllah Allah akan bantu kita :) korg tau x, yg ramadhan tu sentiasa merindui kita? sbb ramadhan ni mesti dtg 10 hari awal dr thun sebelumnya pd tiap thun, tp adakah kita merindui ramadhan?
ya Allah, semoga kita sempat menjalani ibadah puasa pada thun ni, dan semoga kita dipertemukan dgn Ramadhan karemm yg akan dtg.. aminn ya rabb :')

so, korg, puasa lgi dua hari je ni, berebut2 lah mengisi  masa masa terakhir di ramdhan ni :) 

ehem2, jd sebelum aku balik raya, aku nk ucapkan, selamat hari raya kt semua muslimin dan muslimat.. dkt familyku, dkt jiran2ku, dkt guru2ku, dan dkt kawan kwan kuuuu! aku dh rindu korg da, walaupon bru start cuti. haha. maafkn diri ini jika ada melakukan kesilapan secara sengaja atau tidak, saya manusia yg lemah. hihi. maafkn la ye :) raya raya jugak, kuih raya yg cikgu bg bila aku nk buat..!!! adeh ttbe rasa sedih. haha. ok la, kpd semua, take care :) 


selamat hari raya! 

p/s: mlm ni terawih terakhir? :(  jgn tinggalkannya, sbb kita tak tahu bila lg kita boleh menunaikannya.. we will miss u ramadhan :(  May Allah bless us.. 


Back to top


Copyright ©. Layout by SekarYoshioka. Header : Pixiv and edited by SekarYoshioka. Please view it with Google Chrome 1024*768. All rights reserved.