Assalamualaikum! Aku Kacak

Posted on: Sunday 4 August 2013 @ 17:24 | 0 comment(s)
family, usrati :)

Assalamualaikum! 
heeee semalam aku balik kg.. erm, x de la kg mana, KL. haha. kampung la kn, sbb rumah atok aku. papela, so cter nya semalam iftar keluarga di kg baru :) 2nd iftar rasanya. tp masa first iftar x full.. semalam full set tok mael corner punya geng. haha. happening habehh. so cternya bermula dr kol 6 bertolak from rumah then nk ke kg bru, amik masa dlm 45 minit. 30 minit pon bole jadi, tgk la spe drivernya. smpai2, semua org dh ade, kecuali family di kajang, lambat ckit katanya. hihi..

ape yg best klau balik kg baru, sepupu ramai.. yg superb ade baby, dh la innocent, molek molek semua tu. comeeeel.. fyi,baby yg terbaru, ade tiga la takat ni, yg lahir thun lepas, Nurin, Afif and super adorable Faraaaaah ;) uma atok aku sekarang dh mcm sempit, bukan rumah tu mengecut akibat dr suhu bumi yg panas, tapi keadaan cucu cucu tok mael yg semakin bertambah dalam saiz dan bertambah bilangan. mau x sesak mcm traffic jam. aku nk amik juadah pon mcm kene amik no dkt klinik. haha. nak2 nk amik air semalam, dh la haus tahap 6, rmai pulak dok bersesak kt tempat air. dgn bdk keciknya, dgn bdk bsar yg perangai mcm bdk keciknya, haaa aku la tu. haha. so our juadah : nasi himpit with his family (lodeh, kuah kacang, sambel goreng) , bihun, geng2 manisan... hrmmm. memang kenyang habes. alhamdulillah :)

iftar semalam ni mcm gathering pre-raya la. sbb thun ni masing2 balik kg lain. plus, atok pon x de masa first raya, sbb balik Johor, uma mertua :) semoga Allah panjng kn umo moyang2 ku. amiin ya rabbb :) kata pre-raya, duit raya pon kene la ade, haha, atok semangat gila, smpai2 je, atok tros bg duit kt cucu2 dia. uyeaaah! jgn jeles kawe dpt duit awal dr mu. haha. then duit raya dr semua2 org, wak ecah, wak mat, cik pa, cik wan, cik ya, and cik mai. aku ckp nama mak cik2 aku, mcm korg kenal je, haha. aku ni keluarga Jawa, so our gelaran is Wak. and org jawa kalau x de lodeh dgn sambal goreng, x jawa namanyaaa XD haaa, mak cik aku yg sorg ni (cik my), nilai duit raya dia ekot umur. 

bdk U : RM 20
bdk skola menengah : RM 15
bdk skola rendah a.k.a bdk kecik : RM 10

haaaa, nmpk x. aku nk smpai ke thap bdk U da, so insyaAllah duit raya aku up ckit thun dpn. hahaha. 
ok la, sayonaraaa. TTFN :) salam from me.. May Allah bless tok mael family ;)

tok mael house !

p/s : nikmatnya nikmat Allah, jgn lupa untuk ucapkan syukur padaNya  :')

Back to top


Copyright ©. Layout by SekarYoshioka. Header : Pixiv and edited by SekarYoshioka. Please view it with Google Chrome 1024*768. All rights reserved.